LES TAPISSIERS
tous maîtres tapiciers de haute lisse en ceste ville de Paris, confessent avoir faict marché avec honorable homme Anthoyne Piedfert, tailleur de Mgr lé Cardinal de Lorraine, à ce présent et acceptant de faire la quantité de dix-huict couvertures, chacune couverture de deux aulnes de large sur sept quartiers de hault, servant à couvrir mulletz, el le tout faire de bonne layne et selon le pourtraict, etc., moyennant seize livres par chacune d'icelles couvertures. Faict et passé le mercredi, cinquième jour de septembre 1547.
514. — Marché de Girard Laurens, pour huit couvertures de mulets. - 3 mai 1551.
Girard Laurens, maistre tapissier de haulte lisse, demeurant à Paris, confesse avoir faict marché et convenant avec hono­rable homme maistre Pierre Vallée, chantre et chanoyne en la chapelle du Roy nostre seigneur, à ce présent, de faire et parfaire bien et deuement, audict d'ouvriers ét gens en ce cognoissans, pourMe Claude Gouffier, che­valier de l'ordre, seigneur de Boissy et grand escuyer de France, absent, ledit sieur Pierre de Vallée ce acceptant pour led. sr Boissy, huict couvertures de tapisseryes de haulte lisse pour servir aux mulletsdud. srde Gouf­fier, de la sorte ainsy que le contient le pourtraict qui a esté délivré audict Girard Laurent, lequel il a certifié avoir.reçcu; et icelle couverture faire de bonne layne fran­çaise. Le marché faict moiennement la somme de six liv.'t. par chacune aulne, etc. Lesquelles couvertures led. Girard Laurent promest rendre faictes et parfaictes le premier jour dii mois de juillet, et icelles livrer en l'hostel de Madame de Gouffier, assis en ceste ville de Paris, rue Saint-Thomas du Louvre, etc. Faict et passé le troisième jour de may. 1551. — Lesaige, Charles, notaires.
(1519-1646).                                 251
515. Marché passé par Girard Laurent, pour l'exécution d'une pièce de tapisserie représentant le Miracle de Saint-Nicolas, . destinée à l'église Saint - Nicolas - des -Champs, au prix de dix livres Faune. 2 mai 1556.
M" Girard Laurent, maître tapissier de haulte lice à Paris, demeurant rue Saint-Anthoine, confessé avoir promis et promest à honorable homme et saige personne Fran­çoys Abert, Conseiller du Roy en sa Court de Parlement, maistre Noël Tes­tart, procureur au Parlement de Paris, Pierre Moutholon, marchand et bourgeois de Paris, et Bonnaventure Noret, au nom et comme marguilliers de l'œuvre et fabrique de l'eglise monseigneur Sainct-Nicolas-des-Champs, de faire et parfaire bien et deue­ment comme il appartient une pièce de ta­pisserie contenant dix-neuf aulnes ou environ, où sera le miracle faict par led. Sainct-Nico-las sur la multiplication des bledz par luy achetez au sainct Adrien et distribuez à la ville de Lisse, et ce suyvant le patron qui a esté baillé aud. Laurent par lesd, marguil­liers. Et pour ce faire sera icelluy Laurent tenu fournir, querir et livrer de layne fran­coyse etrehauser de troys soyes,jaulne, verd et bleu, le tout bon, léal et marchant; et icelles tapisseryes garnies de toilles et de toutes autres choses ; et icelles pièces de tapis­serie rendre faictes et parfaictes bien et deue­ment comme il appartient, au dict de gens à ce congnoissans, au jour de Notre-Dame de myaoust prochain venant. Et ce marché faict moiennant dix livres pour chacun aulne, que pour ce lesd, marguilliers en ont promis et seronttenuz,promectent et gaigent bailler et paier audict Laurent au feur et ainsy qu'il fera lad. tapisserie etc. Faict et passé double l'an 1556, lundy 20 de may. — Hemon, Henry.
32.